Стаття про українські МіГ-29
atez72
Стаття трирічної давності - з Combat Aircraft Monthly 5/2014. До того ж, є деякі помилки: наприклад, 14-й полк, згаданий у статті, до Укарїни не потрапив - з Угорщини його вивели до Росії. Ймовірно, автор сплутав його з 85-м полком, якого у 1991 р. вивели з Німеччини до України.
http://atez72.blogspot.com/2017/04/combat-aircraft-monthly-52014.html

Стаття про летунство Булак-Балаховича
atez72
http://atez72.blogspot.com/2017/04/blog-post_8.html

Конспективно про українські МіГ-29
atez72
http://atez72.blogspot.com/2017/04/29.html

Конспективно про українські Су-27
atez72
http://atez72.blogspot.com/2017/04/27.html

Треба валити
atez72
Поступово буду перекочовувати на блогспот http://atez72.blogspot.com/
A propo - чи є якийсь споіб автоматичного переносу постів із жж?

Конспективно про українські Су-24
atez72
Україна на момент проголошення незалежності мала шість бомбардувальних авіаполків, озброєних Су-24: 7-й БАП у Старокостянтинові (Хмельницька обл.), 69-й у Овручі (Житомирська обл.), 230-й у Черлянах (Львівська обл.), 727-й у Канатовому (Кіровоградська обл.), 806-й у Луцьку (Волинська обл.) і 947-й у Дубно (Рівненська обл.). Штатний склад кожного з полків становив 30 літаків, причому 69-й і 806-й БАП літали на Су-24 "без букви", а решту полків – на Су-24М. Цікаво, що у 7-му БАП було й кілька літаків експортної модифікації Су-24МК. Вони були виготовлені за індійським контрактом, але ця країна, зрештою, відмовилась від їх закупівлі. Крім того, в Бердянську (Запорізька обл.) дислокувався 29-й авіаційний полк, який займався підготовкою екіпажів для літаків цього типу і мав понад 60 Су-24 ранніх серій. Таким чином, загалом в Україні було близько 240 Су-24/Су-24М. 35 розвідників Су-24МР були поділені між 48-м розвідувальним авіаполком в Коломиї (Івано-Франківська обл.; одна ескадрилья) і 511-м РАП в Буялику (Одеська обл.; дві ескадрильї). Нарешті, 118-й авіаполк РЕБ (Чортків) мав сім літаків Су-24МП.
13 лютого 1992 р. шість Су-24М 7-го БАП були викрадені й перегнані до Росії. У 1993 р. 230-й БАП був розформований, літаки розподілені між іншими частинами, що літали на Су-24М, а на його місце передислокували 69-й БАП. Наступного року припинив існування 118-й полк РЕБ, а його Су-24МП передали до 48-го РАП. У 1995 р. 727-й БАП змінив свій номер на 44-й, а 29-й авіаполк з навчального став бойовим, однак вже наприкінці наступного року його розформували. Літаки Су-24 29-го БАП, які перебували у придатному до польотів стані, розподілили між 69-м і 806-м БАП, а також новосформованою 6-ю авіабазою (навчальною) на аеродромі Кульбакіне (Миколаїв). До цієї ж авіабази у 1997-1998 рр. передали усі Су-24МП з Коломиї – тут вони застосовувались не за прямим призначенням, а як навчально-тренувальні літаки. У 2000 р. розформували ще один полк – 69-й БАП. Частина його літаків потрапила до 806-го полку, частина – на базу зберігання в Білій Церкві (Київська обл.). 18 серпня 1999 р. один з Су-24М 806-го БАП розбився під час навчального польоту. Це стало єдиною втратою українських Су-24 до 2014 р.
Чергова реорганізація розпочалась у 2003 р., коли 7-й, 44-й і 806-й БАП стали авіаційними бригадами з такими ж номерами. 511-й РАП був розформований, частина його літаків потрапила на білоцерківську базу зберігання, частина – до 48-го РАП, який теж став бригадою. Тоді ж розформували і 6-ту авіаційну базу (навчальну) разом з ескадрильєю Су-24/МП, яка входила до її складу. У 2004 р. 48-му авіаційну бригаду теж розформували, утворивши на її основі 32-гу окрему розвідувальну ескадрилью, яку передислокували до Старокостянтинова. Наприкінці того ж року були розформовані 44-та і 806-та бригади, а у 2005 р. 32-га ОРАЕ втратила свій окремий статус, ставши розвідувальною ескадрильєю 7-й бригади тактичної авіації. Літаки Су-24М/МР, які вивільнялись під час скорочення і перебували у нельотному стані, зосереджувались у Кульбакіному, Білій Церкві та Луцьку. З цього моменту у 7-й БрТА були зосереджені усі українські Су-24. Бригада мала дві бомбардувальні й одну розвідувальну ескадрильї.
Станом на початок 2014 р. в Повітряних силах України налічувалось близько 150 Су-24 різних модифікацій, але більшість з них знаходилась на консервації, а частина вже не підлягала відновленню. На початку року у 7-й БрТА боєздатними були тільки три Су-24М і два Су-24МР. У зв’язку із зростанням загрози з боку Росії та її прямою інтервенцією в Криму почалось відновлення боєздатності бригади. Інтенсифікація бойової підготовки не обійшлась без втрат – 21 березня 2014 р. розбився Су-24М (екіпаж благополучно катапультувався). Наприкінці квітня в бригаді вже літало сім Су-24М і три Су-24МР.
Екіпажі 7-ї БрТА почали бойову роботу під час відбиття російської агресії з того, що два літаки Су-24МР були передислоковані на аеродроми Кульбакіне та Чугуїв, звідки здійснювали розвідувальні польоти уздовж межі з окупованим Кримом та над Донбасом. У червні 2014 р. чотири бомбардувальники Су-24М і один літак-розвідник Су-24МР перекинули в Миргород. 1 липня під час розвідувального польоту над Семенівкою (під Слов’янськом) ракетою ПЗРК було підбито Су-24МР. Екіпаж зумів посадити пошкоджений літак у Миргороді. На початку серпня угрупування Су-24 в Миргороді збільшилось до восьми літаків. У цьому місяці Су-24М почали використовувати для ударів по наземних цілях – наприклад, 9 серпня пара Су-24М бомбила залізничну станцію в м. Антрацит (Луганська обл.). Наприкінці серпня активізація бойових дій в районі Луганська змусила відновити використання літаків-розвідників. 20 серпня під час розвідки дороги Краснодон-Луганськ (важливого шляху постачання бойовиків) поблизу Хрящуватого зенітною ракетою був збитий один Су-24М. Екіпаж успішно катапультувався. А з вересня 2014 р., після підписання Мінських угод, бойові польоти Су-24 припинились. Однак заходи з відновлення боєготовності і повернення в стрій літаків, що перебували на консервації, тривають. Станом на осінь 2015 р. 7-ма БрТА мала у своєму складі 11 літаків Су-24М і дев’ять Су-24МР.

Конспективно - про українські Су-25
atez72
Після здобуття незалежності Україна отримала близько 90-95 літаків Су-25, з них 76 машин знаходилось у частинах, а решту – на консервації. До ВПС належав 452-й ОШАП (Чортків, Тернопільська обл.), який мав 34 літаки (у тому числі шість Су-25УБ). Усі вони були новими – випуску 1987-1989 рр. Решту машин (у тому числі усі, що перебували на консервації) раніше належали до ВМФ СРСР. 42 Су-25 (у тому числі три Су-25УБ і п’ять Су-25УТГ) входили до складу 299-го корабельного штурмового авіаполку, який підпорядковувався 1063-му центрові бойового застосування корабельної авіації і дислокувався в Новофедоровці (м. Саки, Крим). Оскільки цей центр належав не до Чорноморського флоту, а до структур центрального підпорядкування, то він разом із підлеглими частинами перейшов під українську юрисдикцію. Більшість літаків 299-го полку (за винятком одного нового Су-25УБ і п’яти Су-25УТГ) були «успадковані» від розформованого у 1989 р. 90-го ОШАП і належали до ранніх серій. Ще близько десяти Су-25 ранніх серій знаходились на консервації у 4070-й базі резерву літаків (Овруч Житомирської обл.), а чотири штурмовики перебували на 316-му авіаремонтному заводі (Євпаторія, Крим). Останні становили пробну партію, призначену для відпрацювання технології ремонту Су-25 на цьому підприємстві. Три з них після звершення ремонту у 1992 р. передали 299-му полкові, натомість звідти на завод прибули ще два Су-25. Однак після цього усі роботи з ремонту штурмовиків на Євпаторійському заводі припинились, і три Су-25 лишались на цьому підприємстві аж до 2014 р., коли були захоплені росіянами. Натомість ремонт Су-25 налагодив Запорізький державний авіаремонтний завод (ЗДАРЗ) "МіГремонт", який передав першу відремонтовану машину у 1999 р.
299-й корабельний штурмовий авіаполк увійшов до складу авіації ВМС України і у 1994 р. була перейменована у 299-й окремий штурмовий авіаполк. Експлуатація літаків Су-25УТГ у полкові припинилась: один літак був списаний після аварії, два (разом із парою звичайних Су-25) передали до Державного авіаційного науково-випробувального центру (Кіровське, Крим). У 2007 р. одного Су-25УТГ з цієї пари продали у Китай, а другого у 2011 р. – у США. Нарешті, ще два Су-25УТГ у 1995 р. обміняли з Росією на пару Су-25УБ.
У червні 1996 р. 299-й ОШАП передали з ВМС до Військово-повітряних сил. У 2003 р. 299-й і 452-й ОШАП були реорганізовані в бригади, але вже наступного року 452-гу штурмову авіаційну бригаду розформували. У травні 2005 р. 299-ту бригаду передислокували на аеродром Кульбакіне (Миколаїв), а у 2007 р. перейменовано на 299-ту бригаду тактичної авіації.
Щонайменше 20 Су-25 Україна продала за кордон. Першим покупцем стала Македонія, яка у червні 2001 р. отримала три Су-25 і одного Су-25УБ. У 2007 р. два Су-25УБ продали до Екваторіальної Гвінеї, у 2008-2013 рр. десять машин (у тому числі вісім Су-25 і два Су-25УБ) – до Чаду. Нарешті, у 2012 і 2013 рр. два Су-25 надійшло до Демократичної Республіки Конго і два – до Нігерії.
У 2003 р. фахівці ЗДАРЗ запропонували проект модернізації штурмовиків Су-25, відомий під шифром "Оновлення-25". Він передбачає встановлення супутникової навігаційної станції СН-3307 (здатної працювати в системах GPS та ГЛОНАСС), цифрового коліматорного прицілу АСП-17БЦ8-М2, малогабаритного обчислювача параметрів польоту МВП-1-1В, модернізованої радіостанції Р-862 та деякого іншого устаткування. Завдяки цій модернізації точність ударів некерованими боєприпасами зросла на 30%, а висота, з якої можна прицільно використовувати засоби ураження збільшилась втричі (до 5000 м). Крім того, літак отримав можливість завдання ударів по наземних цілях за слабкої їх видимості (вночі чи за несприятливих погодних умов).
Рішення, запропоновані ЗДАРЗ, були апробовані на літакові Су-25УБ, модернізованому в 2004 р. За результатами випробувань у березні 2010 р. модернізовані штурмовики прийняли на озброєння Повітряних сил України під позначеннями Су-25М1 (одномісний варіант) і Су-25УБМ1 (двомісний). А у квітні 2015 р. на озброєння прийняли варіанти Су-25М1К і Су-25УБМ1К, які відрізняються удосконаленим радіонавігаційним обладнанням (яке дозволяє здійснювати польоти з цивільних аеродромів та з аеродромів, обладнаних за західним стандартами) і заміною блоків відстрілу хибних цілей АСО-2ВМ новими КУВ-26-50-01 (українського виробництва). Останнє рішення суттєво підвищує захищеність штурмовика від ураження сучасними ракетами. До кінця 2015 р. Повітряні сили отримали 14 модернізованих літаків Су-25М1, два Су-25УБМ1 та одного Су-25УБМ1К.
На початку 2014 р. 299-та бригада тактичної авіації мала повністю боєздатну ескадрилью Су-25, частково укомплектовану модернізованими машинами. У квітні одна ланка (в основному з Су-25М1) передислокувалась на аеродром у Дніпропетровську (нині м. Дніпро), друга у травні-червні базувалась у Миргороді й Чугуєві, після чого теж прибула в Дніпропетровськ. Цей аеродром став основним місцем базування українських штурмовиків до вересня 2014 р. Перший випадок бойового застосування Су-25 було відмічено 15 квітня, під час прикриття десанту в Краматорську. Однак у цьому епізоді, як і в низці наступних, зброя ще не застосовувалась – штурмовики виконували демонстраційні польоти. Перше бойове застосування було зафіксовано 26 травня, під час боїв за Донецький аеропорт. 2 червня відбулась невдала атака Су-25 на будинок облдержадміністрації в Луганську (із застосуванням некерованих ракет С-8). 2 липня було втрачено першого штурмовика, який розбився при заході на посадку в Дніпропетровську через технічну несправність. 16 липня поблизу Амвросіївки був збитий Су-25М1 (ракетою, випущеною з російського боку, можливо з винищувача МіГ-29). 23 липня чотири Су-25 діяли в районі Савур-Могили. Два з них, незважаючи на застосування протиракетного маневру та відстріл інфрачервоних пасток, були збиті ПЗРК, пілоти катапультувались. 29 серпня було збито ще одного Су-25М1, пілот врятувався. Таким чином, втрати Су-25 влітку 2014 р. склали п’ять одиниць, але жоден з пілотів не загинув. Однак ці втрати були компенсовані введенням до бойового складу літаків, знятих з консервації. Продовжувалась і модернізація. Це дозволило довести склад 299-ї БрТА до двох ескадрилій (за штатом – 28 літаків). У 2015 і 2016 рр. два Су-25 були втрачені в катастрофах.
До вересня 2014 р. (коли відповідно до Мінських угод застосування авіації припинилось) українські Су-25 активно застосовувались у відбитті російської агресії в Донецькій та Луганській областях. Використовувались 80-мм некеровані ракети С-8 та важкі НАР С-25, 250-кг авіабомби. Деякі джерела згадують і про застосування КР Х-25МЛ.

Українська експозиція на виставці LIMA-2017
atez72
Originally posted by fotografersha at Украина на военной выставке в Малайзии
Два стенда украинских участников было представлено на авиационно-морском авиасалоне LIMA-2017.
По традиции посвящаю им отдельный пост.

lima-2017 ukr

Read more...Collapse )



Стаття про 40-ву БрТА
atez72
Стаття з квітневого числа Air Forces Monthly про васильківську 40-ву БрТА

Read more...Collapse )

Як Фенікс із попелу
atez72
Стаття про 204-ту БрТА з часопису Lotnictwo (9/2016)

Read more...Collapse )

?

Log in

No account? Create an account